Корисні поради від вихователя-методиста ДНЗ № 85 «Перші сходинки»

Художнє слово і дитяче мовлення.

Народжена і жити, і вмирати
Людина слів у вирій не бере.
Не вмре ніколи слово «мати»
І перше слово мами не помре.


Мамине слово, колисанка, потішки, казки – це ті види художньої літератури та усної народної творчості, які супроводжують людину з перших років її життя. І на цій першій сходинці життя, в дошкільному віці, коли закладається фундамент особистості, уявлення дитини про довкілля, інтенсивно розвивається мовлення, значення літератури та фольклору, його малих жанрів важко переоцінити. Вони є найважливішими джерелами розвитку дитячого мовлення, могутнім інструментом виховання й освіти.


Розкриваючи суспільно – історичну цінність та художню значущість дитячої літератури, великий педагог Василь Олександрович Сухомлинський писав, що вона «являє собою нескінченно різноманітну та багатогранну історію народу, ніби перекладену на мову людських почуттів…»


Виховна та духовна цінність дитячої літератури неоціненна, адже саме дитяча література здатна викликати яскраві уявлення про оточуючий світ, впливати на почуття і свідомість дитини. Дитяча художня література є живодайним джерелом, адже вона виконує і виховну функцію, а виховання – велика справа, оскільки вона в значній мірі вирішує долю людини.


Саме з художньої літератури наші діти чують музику слова, музику великої української мови.

Купана, цілована хвилями Дніпровими,
Люблена – голублена сивими дібровами,
З колоска пахущого, з кореня цілющого,
Із усмішки і сльози, сонця, вітру і грози наша мова
.